W związku ze zmianą warunków umowy na obsługę bankową Gminy Jarocin, Bank Zachodni WBK w Jarocinie będzie pobierał opłatę za płatności dokonywane na konta Urzędu Miejskiego w Jarocinie w formie gotówkowej. Opłata w wysokości 5 zł będzie obowiązywała od 1 maja 2017 roku. Płatności dokonywane w formie bezgotówkowej nadal będą bezpłatne.

Opłaty wprowadzane przez banki mają zachęcić klientów do korzystania z kont bankowych. Są jednak osoby, które jeszcze nie posiadają własnego konta, a jego założenie budzi obawy związane z późniejszą obsługą. Zachęcając do korzystania z możliwości obrotu bezgotówkowego, Bank Zachodni WBK oferuje jednocześnie pomoc w założeniu konta i późniejszej jego obsłudze. W praktyce ma to wyglądać tak, że klient chcący zapłacić należność, np. za podatek, czy za śmieci, będzie mógł, tak jak do tej pory uregulować go przy okienku bankowym bezpłatnie. Warunkiem jest wcześniejsze założenie konta, na którym znajdą się środki wystarczające na pokrycie sumy należności. Osoby, które nie zdecydują się na dokonywanie płatności bezgotówkowych, nadal będą mogły ich dokonywać w tym samym okienku bankowym gotówkowo, z tym, że za usługę będą musiały zapłacić 5 zł. - Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla niektórych osób trudno jest przestawić się na nowe zasady zaproponowane przez bank, dlatego szukamy rozwiązania, które pozwoli im realizować płatności na dotychczasowych zasadach. Burmistrz Jarocina prowadzi rozmowy dotyczące punktu inkasenckiego, w którym będzie można dokonywać płatności gotówkowych i nie ponosić za to dodatkowych kosztów – informuje Agnieszka Stachowiak, skarbnik Gminy Jarocin. Jednocześnie, jak dodaje urzędniczka, na wsiach mieszkańcy nadal będą mogli płacić gotówką u sołtysa i nie będą za to ponosić żadnych opłat.


Komentarze

Wspierane przez Disqus
Konsultacje Spoeczne

Kategorie aktualności

Wydarzenia