Burmistrz Jarocina zaprasza na bezpłatne szkolenia z obsługi internetu i porady telefoniczne z zakresu prawa, księgowości i tarczy antykryzysowej.

Sytuacja związana z pandemią koronawirusa przeniosła wiele naszych działań do sieci, jak chociażby zdalne nauczanie czy praca zawodowa w formie pracy zdalnej. Częściej robimy zakupy przez Internet, korzystamy z mediów społecznościowych czy różnego rodzaju komunikatorów do kontaktu z bliskimi. Także wiele spraw urzędowych załatwiamy drogą elektroniczną. Aby wyrównać kompetencje cyfrowe mieszkańców Burmistrz Jarocina proponuje darmowe szkolenia z obsługi internetu w oparciu o zasoby Biblioteki Publicznej.

Z czego  szkolimy?

ZAKŁADANIE PROFILU ZAUFANEGO

Jest to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji. Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Można dzięki niemu wysyłać przez Internet dokumenty i wnioski do różnych urzędów. Zakładając profil musimy potwierdzić tożsamość w odpowiedniej instytucji: Urzędzie Miejskim, Urzędzie Skarbowym lub ZUS-ie.

Od niedawna można założyć tymczasowy profil zaufany, potwierdzając go rozmową z urzędnikiem online (np. na Skype). Profil ten jest ważny przez 3 miesiące.

*Aby założyć profil zaufany potrzebny jest dowód osobisty oraz poczta elektroniczna.

ZAKŁADANIE INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA

Jest to bezpłatne narzędzie, które ma ułatwić pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o naszym stanie zdrowia w jednym miejscu. 

IKP udostępnia informacje o przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni.

Posiadając IKP można m.in. sprawdzić i pobrać otrzymane e-recepty i skierowania, upoważnić bliską osobę do dostępu do naszych danych, wybrać lub zmienić lekarza/pielęgniarkę, sprawdzić dawkowanie leków czy historię wizyt w przychodni.

*Aby założyć IKP potrzebny jest założony profil zaufany/konto w banku/e-dowód oraz poczta elektroniczna.

 E-RECEPTA

Jest to jedna z usług na Internetowym Koncie Pacjenta. E-recepta to elektroniczny dokument, który zastępuje tradycyjną, papierową receptę.

Istnieją dwa sposoby otrzymania e-recepty: SMS na telefon w postaci 4-cyfrowego kodu lub e-mail z załączonym plikiem PDF.

Na e-recepcie znajduje się kod kreskowy i zalecane przez lekarza dawkowanie.

*Aby korzystać z e-recepty i wybrać sposób jej otrzymywania potrzebne jest założenie Internetowego Konta Pacjenta.

 

E-URZĄD JAROCIN

Jest to portal z usługami Urzędu Miejskiego  dostępnymi online.

Umożliwia on również dostęp do zasobów i usług elektronicznych świadczonych przez inne jednostki administracji publicznej różnych szczebli, które mogą być przydatne dla mieszkańców i przedsiębiorców.

Usługi te można podzielić na dostępne publicznie,  nie wymagające rejestracji w portalu oraz na wymagające rejestracji i sprawdzenia tożsamości osoby korzystającej z usługi (posiadanie Profilu Zaufanego).

Przez portal e-Urząd można m.in.: złożyć deklarację śmieciową, złożyć wniosek „500+”, uzyskać dowód osobisty, zgłosić utratę lub uszkodzenie dowodu, zameldować się na pobyt stały lub tymczasowy, zgłosić urodzenie dziecka, uzyskać wypisy i wyrysy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, sprawdzić historię pojazdu.

*Aby korzystać z części usług portalu  e-Urząd potrzebne jest założenie konta na platformie e-PUAP oraz posiadanie Profilu Zaufanego/ e-dowodu/ konta bakowego.

 

POCZTA ELEKTRONICZNA E-MAIL

Umożliwia korespondencję z ludźmi i instytucjami na całym świecie. Wiadomości dostarczane i odbierane są w kilka minut.

Założenie poczty elektronicznej oprócz wysyłania i odbierania korespondencji umożliwia nam dostęp do wielu usług. Posiadając adres e-mail możemy zarejestrować się na wielu portalach i kontach m.in. przy zakładaniu Profilu Zaufanego, platformy e-PUAP, Internetowego Konta Pacjenta, konta na Facebooku itp.

*Aby założyć pocztę potrzebne są dane osobowe oraz nr telefonu.

 

KOMUNIKATORY:

- Skype, 

- WhatsApp,

- Messenger,

Umożliwiają one bezpłatne rozmowy online z bliskimi w Polsce i za granicą.

*Aby korzystać z aplikacji potrzebna jest poczta elektroniczna lub nr telefonu.

 

ZOOM

Nowoczesna platforma do wideokonferencji, prowadzenia spotkań i współpracy online, prowadzenia webinariów.

*Aby korzystać z platformy potrzebna jest poczta elektroniczna.

 

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE NA PRZYKŁADZIE FACEBOOKA

Jest to portal społecznościowy, za pomocą którego zalogowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami, zdjęciami, refleksjami, przeżyciami czy zainteresowaniami.

*Aby korzystać z Facebooka potrzebna jest poczta elektroniczna lub nr telefonu.

 

PORTALE SPRZEDAŻOWE NA PRZYKŁADZIE ALLEGRO

- platforma handlowa umożliwiająca przeprowadzanie transakcji. Umożliwia przede wszystkim wystawianie na sprzedaż oraz kupno przedmiotów przez zalogowanych użytkowników.

*Aby w pełni korzystać z platformy allegro potrzebna jest poczta elektroniczna.

 

POBIERANIE/ DRUKOWANIE/ WYPEŁNIANIE WNIOSKÓW I FORMULARZY ITP.

Spotkania będą przeprowadzane indywidualnie. Aby skorzystać ze wsparcia przy zakładaniu wyżej wymienionych e-usług, trzeba się umówić telefonicznie na spotkanie pod numerem telefonu: 887-766-861.

Spotkania będą odbywać się z zachowaniem wszelkich środków ostrożności: maseczki, rękawiczki, dezynfekcja używanych powierzchni.

 


Komentarze

Wspierane przez Disqus
Zaczynamy segregowa bio odpady

Kategorie aktualności

Wydarzenia