- Ten łącznik to będzie aorta, która połączy największe osiedle – Os. Konstytucji 3 Maja z obwodnicą Jarocina – mówił burmistrz Jarocina, Adam Pawlicki podczas uroczystego oddania do użytku pierwszego etapu 3 kilometrowego łącznika ul. Wrocławskiej z obwodnicą Jarocina.

Uroczyste otwarcie I etapu  inwestycji dotyczyło budowy łącznika na odcinku od ulicy Wrocławskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Węglową, do ulicy Bema. Powstała droga ma ok. 270 m długości, wbudowano w nią kanalizację deszczową, a na zewnątrz powstało nowoczesne oświetlenie uliczne. Przy drodze wybudowane zostało rondo. Decyzją Rady Miejskiej w Jarocinie będzie ono nosić nazwę Jarocińskich Latających Kompanii 1918-1919. Nieprzypadkowo, bo jedna z dróg odchodząca od ronda prowadzić będzie w kierunku ul. Śródmiejskiej i Parku im. majora Gorzeńskiego, który był dowódcą kompanii.

Uwaga! Zmiana organizacji ruchu

Uruchomienie oddanego do użytku odcinka drogi wymaga wprowadzenia nowej organizacji ruchu w tej części miasta. Od 13 września, od godziny 7.00 trzeba będzie szczególnie uważnie patrzeć na znaki, bo ul. Wrocławska od strony Jarkonu nie będzie - jak dotychczas - drogą główną. Oznacza to, że jadąc od strony ul. Powstańców Wlkp. będzie trzeba ustąpić pierwszeństwa przejazdu samochodom jadącym ul. Wrocławską od rynku, skręcającym w lewo na nowy łącznik. W ślad za tym odcinek ul. Wrocławskiej od rynku i dalej skręt w nowy łącznik na wysokości ul. Węglowej będzie miał z kolei pierwszeństwo przejazdu.

Etap do ul. Śródmiejskiej - do końca września

Wraz z tą częścią inwestycji wybudowana została także ścieżka rowerowa, biegnącą wzdłuż ulicy Wrocławskiej, od ul. Powstańców Wlkp. do łącznika. Na dopuszczenie jej do użytkowania mieszkańcy będą musieli poczekać jeszcze około trzech tygodni. Wtedy planowane jest zakończenie budowy całego łącznika do ul. Śródmiejskiej. W ramach inwestycji powstanie kolejny kilometr drogi wraz z chodnikiem i ścieżką rowerową, która będzie kontynuacją wcześniej wybudowanej ścieżki przy ul. Wrocławskiej. Ten etap inwestycji obejmuje też budowę 136 miejsc parkingowych zlokalizowanych przy osiedlu Konstytucji oraz przy ul. Śródmiejskiej. Za kilka tygodni zostanie też oddana do użytkowania część łącznika od węzła Jarocin na obwodnicy do stacji Lukoil, gdzie docelowo powstanie rondo spinające łącznik w całość. - Będzie to jedna z najważniejszych arterii - aorta naszego miasta, ale też jedna z najładniejszych dróg, ponieważ przewidziane są tu inwestycje w ramach programu rewitalizacji parków i zieleni miejskiej. Przy drodze posadzonych zostanie ok. 300 drzew. Będzie przepięknie, zielono. Wkrótce powstanie też miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który określi, co i w jaki sposób, może być przy tej drodze wybudowane – poinformował burmistrz.

Tranzyt poza miasto

Strategicznym celem budowy łącznika z wpięciem go do obwodnicy Jarocina jest wyeliminowanie ruchu tranzytowego z miasta. - Wybudowanie obwodnicy Jarocina nie zlikwidowało ruchu ciężarowego przez Aleje Niepodległości i ul. Św. Ducha. Zmierzamy przejąć od powiatu Aleje Niepodległości i zamknąć tę ulicę dla ruchu tranzytowego – powiedział burmistrz Pawlicki. Dopełnieniem ma być budowa łącznika dróg 11 i 12, która z uwagi na to, że powiat wycofał się realizacji tej inwestycji,  została przesunięta w czasie. Gmina Jarocin nie zrezygnowała z planów budowy tej drogi, przygotowuje dokumentację, która pozwoli na wykonanie zadania. Dopiero wówczas zamknie się ring wokół miasta, co pozwoli na wyeliminowanie tranzytu z Jarocina.


Komentarze

Wspierane przez Disqus
Mapa Inwestycji w Gminie Jarocin

Kategorie aktualności

Wydarzenia