Uczniowie Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Bachorzewie na Festiwalu Mistrzów Kodowania „Scratch” w Warszawie.

Piątek, 13 czerwca godzina 5 rano, na dworcu na pociąg oczekują Łucja, Martyna z mamami oraz panie Luiza Szymkowiak i Iwona Grodzka - Wojtaszak.

Wsiadamy do pociągu do Poznania i punktualnie wyruszamy w naszą podróż. Pociąg nie fajny, ale EIC do Warszawy świetny. Dostałyśmy wodę, soczek, panie kawę i wafelki. Podróż mija szybko i o 9:06 jesteśmy już w Warszawie.

Spacerkiem przechodzimy pod hotel Novotel, gdzie zostawiamy bagaże i autobusem, w którym nazwy przystanków czyta Tomasz Knapik, docieramy do Zamku Ujazdowskich, gdzie odbywa się Festiwal Mistrzów Kodowania „Scratch”.

Od godziny 11:00 do 16:00 prezentujemy projekty stworzone na zajęciach Mistrzów Kodowania. Zabrałyśmy ze sobą projekty: Łucji, Martyny, Krzysia F., Oliwii, Agi B., Kaspra, Alana, Mateusza, Amelii i wielu innych.

Imprezę prowadzili Paulina Chylewska i Radek Brzózka, a gośćmi byli między innymi szef Samsunga z Brukseli, vice-szefowa Samsunga w Polsce, Minister Administracji i Cyfryzacji oraz wielu posłów.

Martyna zdecydowała się na scratchowanie muzyczne z DJ’em, który był podobno znany, ale my go nie znałyśmy.

W tym dniu zwiedziłyśmy również Łazienki Królewskie.

Zmęczone, ale zadowolone, o godzinie 17:00 dotarłyśmy wreszcie do naszych pokoi. Pogoda była bardzo brzydka, więc nie udało nam się już nic zwiedzić. Po kolacji udałyśmy się na zasłużony wypoczynek.

Sobota zaczęła się bardzo wcześnie, bo już o 6 rano byłyśmy na nogach. O 8:00 zjadłyśmy przepyszne śniadanie.

Po spakowaniu się, zwiedziłyśmy Pałac Kultury i Nauki, zobaczyłyśmy Salę Kongresową oraz Teatr Dramatyczny. Oczywiście nie mogło zabraknąć zakupów dla rodzeństwa, a zrobiłyśmy je w Złotych Tarasach.

O godzinie 15:00 rozpoczęła się podróż do domu, w którym byłyśmy o 20:02.