Od 9 kwietnia, w jednym miejscu mieszkańcy i inwestorzy uzyskają niezbędne informacje: jak i gdzie załatwić w urzędzie konkretną sprawę. Nowe biuro, z łatwym dostępem dla osób niepełnosprawnych, starszych oraz z wózkami dziecięcymi, zlokalizowane zostało obok głównej siedziby urzędu, na parterze budynku przy ul. Kościuszki 15 b. i jest czynne od poniedziałku do piątku od godz. 8 do 16.

Od niepamiętnych czasów główna siedziba Urzędu Miejskiego w Jarocinie znajduje się na piętrze starego budynku przy Al. Niepodległości 10. Na parterze budynku, swą siedzibę ma starostwo powiatowe. Niestety budynek nie jest wolny od barier architektonicznych i próby rozwiązania tego problemu podejmowane były już niejednokrotnie. Przez jakiś czas, na parterze budynku funkcjonowało nawet wspólne dla starostwa i urzędu miejskiego Biuro Obsługi Klienta. Niestety starostwo powiatowe zrezygnowało z tej współpracy i problem, zwłaszcza dla klientów urzędu miejskiego, powrócił.

Teraz, nowe Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Jarocinie, zlokalizowane zostało tuż obok głównej siedziby urzędu przy ul. Kościuszki 15b. – To biuro ma służyć sprawniejszej pracy urzędu, a przede wszystkim ma ułatwić realizowanie  spraw przez mieszkańców i inwestorów. Zależy nam na tym, żeby nasi klienci byli obsługiwani w jak najbardziej komfortowych warunkach – poinformował podczas briefingu prasowego, burmistrz Adam Pawlicki.  - Bardzo ważne, że biuro zlokalizowane jest na parterze budynku, co ułatwi dostęp do niego osobom niepełnosprawnym, starszym i matkom z dziećmi w wózkach – podkreślił burmistrz Jarocina. - Jeśli sytuacja będzie tego wymagała, osoba niepełnosprawna - z uwagi na bariery architektoniczne - nie będzie mogła dotrzeć do konkretnego biura, urzędnik zejdzie do klienta do Biura Obsługi i tam załatwi daną sprawę – zapewnił włodarz gminy.

Równolegle realizowane są kolejne działania w kierunku usprawnienia pracy urzędu. Od nowego roku wdrażany jest projekt informatyczny, który docelowo ma przyczynić się do obowiązywania w urzędzie wyłącznie obsługi elektronicznej. To także jeden z elementów szerszego projektu Smart City, do wprowadzenia którego przygotowuje się Urząd Miejski w Jarocinie.

Biuro Obsługi Klienta czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 8-16, tel. 62 747 63 53, bok@jarocin.pl


Komentarze

Wspierane przez Disqus
Jarocin dla Niepodleglej

Kategorie aktualności

Wydarzenia